Pages

Baśń o perle - Anna Gibasiewicz



„Baśń o perle” opowiada historię pewnego zamożnego kupca i jego niewiarygodnie egoistycznej córki Elwiki. Ojciec byłby skłonny ściągnąć dla niej gwiazdę z nieba, a dziewczyna perfidnie to wykorzystuje. Pewnego dnia za namową zagadkowego kruka Elwika zapragnie wyjątkowej, ale też trudnej do zdobycia perły, co doprowadzi do niejednej tragedii. Dziewczyna nic sobie z tego nie zrobi, ponieważ najważniejsze jest dla niej osiągnięcie celu, jakim jest zdobycie miłości pewnego szlachetnego młodzieńca. Czy ojcu uda się zdobyć dla ukochanej córki tajemniczy przedmiot? Perła podobno przynosi nieszczęście – czy mimo to bohaterowie nadal będą jej poszukiwać? Czy uda im się doczekać szczęśliwego zakończenia?

Uwielbiam baśnie i dlatego nie potrafiłam sobie odmówić zapoznania się z publikacją Anny Gibasiewicz. Baśnie mają w sobie coś tajemniczego i magicznego, co zawsze wprowadza mnie w specyficzny nastrój, a „Baśń o perle” posiada wszystkie wyjątkowe cechy tego gatunku. Mamy tu świat przedstawiony, w którym rzeczywistość przenika się z magią, niesamowite postacie, nieskomplikowaną fabułę, roztaczającą się na każdej stronie aurę tajemniczości, motyw wędrówki (i to podwójny!), walkę dobra ze złem oraz morał (chociaż tutaj zabrakło mi jego wyraźnego zaakcentowania, które przemówiłoby do najmłodszych czytelników).

Jeżeli tak jak ja kochacie baśnie we wszelakiej postaci, to serdecznie polecam Wam „Baśń o perle”. Składa się ona z trzech części, dzięki czemu posiada wyraźny podział na wstęp, rozwinięcie i zakończenie. Napisana jest prostym i przystępnym językiem, co w połączeniu z wystarczająco dużą czcionką sprawia, że książka nadaje się dla czytelników właściwie w każdym wieku. Spodobało mi się również, że mimo utrzymania konwencji klasycznej baśni, autorce udało się poruszyć w niej bardzo aktualną tematykę. Z pewnością jest to jednak historia uniwersalna, która będzie przemawiać do czytelnika nawet za kilkadziesiąt lat. Ta niepozorna, niewielkiej objętości książeczka zapewni Wam chwile wypełnione bajkowym klimatem oraz niezwykłą przygodę.

Autor: Anna Gibasiewicz
Tytuł: Baśń o perle
Wydawnictwo: Ludowa Spółdzielnia Wydawnicza
Liczba stron: 54


Za możliwość przeczytania "Baśni o perle" bardzo dziękuję autorce - Annie Gibasiewicz :)

Podziel się

Komentarze

4 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba mi się Twój sposób pisania recenzji:-) Ja mogę polecić książkę "Zatrzymać Dzień". Opisuje prawdziwą historię. Różni się znacznie od zwykłych książek. Po jej przeczytaniu człowiek czuje, że Świat jest o wiele lepszy niż się obecnie może wydawać. Najlepsza książka jaką dotąd czytałam. Warto ją przeczytać!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Kolejna pozycja, którą dopisuję do mojej listy "do przeczytania" ;) Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Anonimowy1/20/2020

    Baśń o perle została rozszeżona o kolejny tom, oraz ładniej z ilustorwana. Dostępna jest w księgarni autorskiej inlabi.com

    OdpowiedzUsuń