Pages

Trzy kolory wystarczą. Rysuj! - Sarah Skeate



Kiedy tylko zobaczyłam książkę "Trzy kolory wystarczą. Rysuj!", od razu zaświeciły mi się oczy. Uwielbiam tego rodzaju publikacje i chociaż jak to zwykle bywa, nie zawsze stosuję się do wszystkich zawartych w nich wskazówek (czego efekt można zobaczyć poniżej), to i tak sprawiają mi mnóstwo frajdy. Główne hasło publikacji "Trzy kolory wystarczą. Rysuj!", to „Narysuj wszystko co chcesz czerwonym, czarnym i niebieskim długopisem”. Wielu z nas lubi bazgrolić długopisami, jeżeli ma tylko okazję – jednym wychodzi to lepiej, innym gorzej. Ta książka udowadnia, że każdy z nas, jeżeli tylko zechce, może za pomocą trzech zwykłych długopisów stworzyć ładny obrazek.

Co znajdziemy w środku? Z pewnością mnóstwo wskazówek dotyczących rysowania oraz przeuroczych i zabawnych rysunków, wraz z instrukcją, jak samemu je narysować. Oprócz tego autorka zachęca do tworzenia własnych dzieł, które mogą powstać na bazie zamieszczonych przez nią w publikacji rad. Bardzo podoba mi się uniwersalność pozycji "Trzy kolory wystarczą. Rysuj!", ponieważ coś dla siebie znajdą w nie osoby w każdym wieku.

Po krótkim wstępie Sarah Skeate wprowadza czytelnika w tajniki różnych technik rysowania linii oraz cieniowania. Następnie możemy dowiedzieć się, jak rysować urocze postacie, zwierzaki, straszne (a zarazem urocze) stworki, niekończące się miasta, zabawne buźki, kwiaty czy też pejzaże w paski. Autorka doradza również, jak korzystać z szablonów (kilka znajduje się na końcu książki), stworzyć wyjątkową postać czy też rysunkową stertę, uzyskać efekt rożnych faktur, narysować pióra, łuski oraz włosy, a nawet bordiury czy stylizowane litery. Zapewniam, że to jeszcze nie wszystko!

Jak już niejednokrotnie wspominałam, sama nie mam talentu plastycznego, jednak lubię się od czasu do czasu „artystycznie” wyżyć, a "Trzy kolory wystarczą. Rysuj"! okazała się do tego idealnym pretekstem. Poniżej zamieszczam efekt moich pierwszych prób współpracy z książką. Cieszę się, że na naszym rynku pojawiają się tego rodzaju publikacje – służące rozrywce, pobudzające wyobraźnię, wspomagające rozwój umiejętności, a do tego porządnie wydane. Wydaje mi się, że jeżeli ktoś jest zainteresowany podobnego rodzaju przewodnikami, nie muszę go dodatkowo zachęcać – mnie bardzo przypadł do gustu i nie pozostaje mi nic innego, jak złapać za najbliższy długopis i uruchomić wyobraźnię...

Autor: Sarah Skeate
Tytuł: Trzy kolory wystarczą. Rysuj!
Tytuł oryginału: The Three-Colour Drawing Book
Wydawnictwo: Insignis
Liczba stron: 107


Za egzemplarz "Trzy kolory wystarczą. Rysuj!" dziękuję AIM Media :)

Podziel się

Komentarze

0 komentarze:

Prześlij komentarz