Pages

Liebster Blog Award #2



Do Liebster Blog Award zostałam nominowana przez Kaś i Sylwka z bloga Czworgiem Oczu. Bardzo dziękuję za nominację i z przyjemnością odpowiadam na zadane pytania :)

1. Gdybyś miała nieograniczony dostęp do literackiego (pół?)światka, z którym pisarzem chciałabyś złapać bliższy kontakt?

Jak to zwykle bywa w tego typu pytaniach, nie odpowiem konkretnie. Nie potrafię zdecydować się na jednego autora czy też autorkę, a w końcu otrzymałam nieograniczony dostęp do ich świata :D Najchętniej poznałabym wszystkich autorów, których książki lubię, aby podyskutować o ich twórczości i nie tylko ;)

2. Ile książek liczy Twoja biblioteczka i jak przechowujesz swoje zbiory?

Dokładnej liczby książek nie jestem w stanie podać, ale posiadam nie więcej niż 150 pozycji. Moje zbiory przechowuję na półkach, a ponieważ liczba książek ciągle rośnie, to muszę co jakiś czas zwalniać dla nich nowe :D

3. Czy podczas czytania jakiejś książki pomyślałaś "zrobiłabym to lepiej!"? Jeśli tak, podaj jej tytuł i powód.
Raczej nie zastanawiałam się, czy ja napisałabym coś lepiej, ale nie jestem bezkrytyczna, nawet jeżeli chodzi o ulubione książki :D Często zdarzają mi się myśli, że coś mogłaby być zmienione, jakiś wątek inaczej poprowadzony itp. Nieraz nawet denerwuję się, kiedy coś idzie nie po mojej myśli :D

4. Przygody jakiej postaci literackiej chciałabyś przeżyć?
Nie kojarzę żadnej takiej ;) Chętnie przeżyłabym niektóre przygody bohaterów książek, ale nie wszystkie – to co jest emocjonujące na kartach powieści, w prawdziwym życiu byłoby po prostu przerażające ;)

5. Jaka jest Twoja recepta na udany wieczór?
Wciągająca książka :D

6. Co najbardziej przyciąga Cię do sięgnięcia po dany tytuł? Okładka, blurb czy może coś całkiem innego?

Do książek przyciągają mnie różne rzeczy. Nie będę ukrywać, że okładka ma bardzo duże znaczenie – w końcu jest to pierwsza rzecz, którą widzę, a poza tym je uwielbiam :D Jest wiele czynników, które skłaniają mnie do sięgnięcia po konkretną powieść (np. blurb, tytuł, rekomendacja), ale najczęściej to ich mieszanka przyciąga mnie do konkretnej pozycji ;)

7. Jakie są Twoje "idealne warunki do czytania"?

Nie mam swoich „idealnych warunków”, ale najlepiej czyta mi się w pozycji półleżącej ;)

8. O jakiej książce marzysz, choć póki co nie możesz jej mieć?

Mam całą listę takich książek (w tym kilka wydań albumowych) :D Pierwsze do głowy przyszły mi jednak „Wszechświaty” Leonarda Patrignani’ego ;)

9. Co najbardziej Cię denerwuje, a co sprawia Ci najwięcej radości?
Nie potrafię odpowiedzieć na to pytanie. Jest wiele rzeczy, które mnie denerwuje i jeszcze więcej, które sprawiają mi radość, ale które z nich najbardziej? Nie mam zielonego pojęcia ;)

10. Co, poza czytaniem, lubisz robić w wolnym czasie?
Książki zawsze i wszędzie są na pierwszym miejscu, uwielbiam też oglądać filmy i seriale, ale poza tym lubię robić wiele innych rzeczy. Jestem typem człowieka, który nie potrafi się nudzić i ma zawsze na wszystko za mało czasu ;)

Nie będę nikogo nominować, ponieważ niedawno już brałam udział w zabawie ;) Zapraszam jednak do zabawy w komentarzach – z chęcią poznam Wasze odpowiedzi :)

Podziel się

Komentarze

6 komentarze:

  1. Dziękujemy za udział w zabawie! ;)

    Swoją drogą też jestem fanem pozycji półleżącej podczas czytania ;p

    OdpowiedzUsuń
  2. Zazdroszczę, że potrafisz powiedzieć, co Cię przyciągnęło do danej książki. Ja zwykle wchodzę do sklepu, patrzę i myślę "o, książka! wezmę! ;3"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha coś w tym jest :D Bywa też tak, że do danej książki przyciąga mnie "to coś", chociaż nie mam potem pojęcia, co to było ;) Czasami powieści wręcz wołają, aby po nie sięgnąć :D

      Usuń
  3. 1. Szczerze mówiąc, to nie wiem, czy jest taka osoba. Nigdy o tym nie myślałem. Kogoś ciekawego ;D.
    2. Nie mam żadnych swoich książek. Nie stać mnie jakoś, jak się zapuszczam do księgarni to jakoś żadne mnie nie intrygują w jakiś ogromny sposób, a książka musi mnie zainteresować i sprawić, że chcę ją kupić. Ale, swoją drogą, zamierzam kupić wszystkie części Władcy Pierścieni, Hobbita i Harry'ego Pottera na dobry początek. Kiedyś.
    3. Nope.
    4.Hmm... Jest kilka światów, które mnie intrygują - wspomniane już wcześniej Władca Pierścieni i Harry Potter. Jednakże nie wiem, czy postaci, bohaterowie to dokładnie to, co chciałbym przeżyć. Wolałbym być sobą w tym niesamowitym świecie. ;D
    5. Dobra gra, towarzystwo i smaczne picie.
    6. Okładka, jej kolorystyka, co na niej jest. Tytuł no i opis z tyłu, oczywiście. Jeśli jest trzy razy tak, to następuje ding-ding-ding i myśl "Chcę to mieć". Rzadko się to zdarza.
    7. A co to? Zwykle czytam późnym wieczorem coś albo w nocy, przed snem.
    8. Póki co, to te wcześniej. Tomy Pottera, LOTR etc. Fajnie by było mieć na stanie "Prawa i powinności", czytałem i jest intreresujące.
    9. Chcesz cały esej? ;D
    10. Grać w gry. Oglądać filmy, filmiki, let's playe, gameplaye, vlogi etc.

    Dzięki za możliwość wypowiedzenia się.
    Pozdrawiam!
    morthowy morth
    piaskownica-wspomnien.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha dziękuję za odpowiedzi, świetne :D
      Także pozdrawiam :)

      Usuń