Pages

25 gramów szczęścia - Massimo Vacchetta, Antonella Tomaselli (nowość + konkurs)



Kiedy Massimo Vacchetta po raz pierwszy spotkał Ninnę, nie miał (i zupełnie nie mógł mieć) pojęcia, że odwróci ona jego całe życie do góry nogami. Do tej pory zajmował się raczej bydłem, niż niewielkimi stworzeniami i bardziej interesował go jego wygląd zewnętrzny, niż życie w zgodzie ze sobą. Co takiego Massimo ujrzał w 25-gramowym bezbronnym i opuszczonym jeżyku, że od tamtego dnia jego świat już nigdy nie był taki sam?

„25 gramów szczęścia” to było moje zauroczenie od pierwszego wejrzenia. Oczywiście tym, co pierwsze rzuciło mi się w oczy, była cudowna okładka. Bije z niej prostota, ale zdecydowanie przyciąga uwagę, zwłaszcza wielbicieli zwierząt i... jeży. Kiedy przeczytałam opis i dowiedziałam się, że nie jest to powieść, a historia weterynarza, który opiekuje się jeżami, to przyznaję – przez chwilę ogarnęło mnie zwątpienie. Obawiałam się, że nie jest to książka do mnie – lubię te małe zwierzątka, ale czy na tyle, żeby poznawać wszystkie szczegóły opieki nad nimi? Wiadomo, że dużo zależy od stylu i języka autora, ale istniało ryzyko znudzenia się już po kilkunastu stronach. Dzisiaj wiem, że na szczęście moja intuicja po raz kolejny mnie nie zawiodła i coś przyciągało mnie do tej książki jak magnes. Zapewniam Was – już po zapoznaniu się z pierwszą stroną byłam pewna, że nie pożałuję decyzji sięgnięcia po tę historię!

Antonelli Tomaselli udało się coś niewiarygodnego – z wielogodzinnych rozmów z Massimo Vacchettą udało jej się napisać książkę opowiedzianą jakby jego słowami. Podczas czytania często miałam wrażenie, jakbym to właśnie ja rozmawiała z Massimo, a on opowiadał mi swoje niesamowite losy. Przeżywałam jego przygody z jeżami razem z nim i chociaż wcześniej bym się zupełnie tego nie spodziewała, to ta publikacja mocno wpłynęła na moje emocje oraz myśli i doprowadziła do kilku wzruszeń. Moim zdaniem magia książek to właśnie ta moc, która wpływa na nas i nasze uczucia, a w „25 gramach szczęścia” udało mi się to znaleźć. Zupełnie nie mogłam się od niej oderwać!

Ta niewielka objętościowo książka jest w stanie przekazać więcej, niż niejedno kilkusetstronicowe tomiszcze. Jeżeli kochacie zwierzęta, to jest to dla Was pozycja obowiązkowa. Bardzo chciałabym się czegoś doczepić, ale nie potrafię! Jedyne, czego mi brakowało, to zdjęć bohaterów książki, ośrodka prowadzonego przez Massimo czy chociażby obchodów Dnia Jeża. „25 gramów szczęścia” jednak broni się sama, przede wszystkim tym, jak oddziałuje na wyobraźnię i emocje. Cieszę się, że ta historia trafiła do mnie, tak jak pewnego dnia Ninna stanęła na drodze Massimo. Chyba każdy z nas chciałby jak bohater tej książki pewnego dnia odnaleźć swój cel w życiu, któremu mógłby się całkowicie i z miłością poświęcić. Książka ta uczy też doceniać to co mamy, może nawet jak trochę przewartościować swoje życie, a przede wszystkim szanować zwierzęta – także te najmniejsze.

Autor: Massimo Vacchetta, Antonella Tomaselli
Tytuł: 25 gramów szczęścia
Tytuł oryginału: 25 grammi di felicita
Wydawnictwo: Quello
Liczba stron: 208




Na koniec mam ogromną przyjemność zaprosić Was do udziału w konkursie, w którym do zdobycia jest jeden z trzech egzemplarzy książki "25 gramów szczęścia" autorstwa Massimo Vacchetty i Antonelli Tomaselli :) Wystarczy wykonać jedno zadanie – więcej szczegółów w poniżej!

Regulamin:

1. Organizatorem konkursu jest autorka bloga Oczarowana Książkami we współpracy z Wydawnictwem Quello (sponsorem nagród).

2. Do zdobycia są trzy nowe egzemplarze "25 gramów szczęścia" Massimo Vacchetty i Antonelli Tomaselli.

3. W konkursie zostanie wytypowanych 3 zwycięzców, którzy zostaną nagrodzeni za najlepiej wykonane zadanie. Wybór zostanie dokonany na podstawie subiektywnej opinii autorki bloga Oczarowana Książkami.

4. Każde zgłoszenie mailowe zostanie potwierdzone. W przypadku wątpliwości dowodem zgłoszenia się w terminie będzie zrzut ekranu z wysłanym mailem.

5. Konkurs rozpoczyna się 14.03. i trwa do 21.03.2019 r. do godziny 23:59. Wyniki zostaną ogłoszone w ciągu trzech dni od jego zakończenia.

6. Uczestnik może nadesłać tylko jedną odpowiedź do Zadania.

7. W konkursie mogą wziąć udział jedynie osoby posiadające adres korespondencyjny w Polsce.

8. Zwycięzcy zostaną poinformowani o wygranej mailem i będą mieli 7 dni na przesłanie danych adresowych – jeżeli tego nie zrobią, zostaną wytypowani kolejni laureaci. Dane osobowe nie będą przechowywane, zostaną wykorzystane jedynie w celu wysłania nagrody.

9. Wzięcie udziału w konkursie jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu.

Zadanie:

Autor „25 gramów szczęścia” przeżywa wzloty i upadki, a książka pełna jest anegdot związanych z jeżami. Teraz czas na zadanie dla Was: opiszcie jakąś przygodę ze sobą i zwierzętami w roli głównej. Historie mogą być z życia wzięte, ale możecie też dać ponieść się fantazji. Zresztą zawsze może to być prawdziwa sytuacja, doprawiona odrobiną wyobraźni – dlaczego nie? ;)

Zgłoszenie należy wysłać na maila: oczarowana.ksiazkami@gmail.com (w tytule wpisując: Konkurs z „50 gramów szczęścia”). Pamiętajcie o podaniu nicka, który ułatwi ogłoszenie wyników

Jeżeli macie pytania lub wątpliwości, zgłaszajcie je pod postem lub na podanego powyżej maila.

Życzę udanej zabawy :)
Powodzenia!

Podziel się

Komentarze

2 komentarze:

  1. Bardzo lubię jeżyki, więc cieszy mnie to, że pewna mała istotka pdnalazła szczęście, kogoś, kto go naprawdę pokocha i się nim zaopiekuje. Wcześnie wstaję do pracy, więc ile to razy widziałam rozjechane przez samochody jeżyki, czy wiewiórki. Cieszę się, że autor w umiejętny sposób ukazał relacje człowieka ze zwierzęciem. A do tych maleńkich mam szczególny sentyment. Bardzo fajny blog, jestem tu pierwszy raz, głównie dzięki LC. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczęście odnalazło (i nadal odnajduje) o wiele więcej jeżyków :)

      Niestety prawda jest taka, że ludzie cały czas się rozwijają i przejmują coraz większe tereny, a zwierzęta (przede wszystkim te niewielkie) nie potrafią wystarczająco szybko przystosować się do nowego świata :(

      Dziękuję za miłe słowa i również pozdrawiam!

      Usuń